måndag 1 december 2008

Tentaplugg

Ja då var det dags igen. Tenta-P. Det finns roligare i livet än att sitta och råplugga inför en tenta. Då jag läser något som heter PBL så har vi inte tentor efter varje kurs utan vi har en enda stor tenta i terminens slut. Där ska det ingå allt vi har läst under hela terminen. Det är inte lätt att komma ihåg en stressmodell man läste i augusti... Brysselmodellen tror jag att den hette...
Visst kommer det tillbaka när man läser men man måste verkligen läsa det flera gånger än vad man tror.

Det är rätt konstigt vad man gör istället för att plugga. Diskbänken är ren just nu, det brukar den inte vara. Jag har adventspyntat och hämtat ved. Skriver blogg och tittar lite mer på internet, allt utom att plugga... Jo idag har jag pluggat i 5 timmar ungefär!!! Det är superbra för att vara jag..

Har bestämt mig hur jag ska göra om det inte går vägen. Jag ska åka till Sälen och ta det lugnt så lugn syrran, jag ska med... Man kan alltid göra om den i vår, så farligt är det inte med en omtenta (har gjort 3 omtentor sammanlagt).

1 kommentar:

tinna sa...

Börjar bli ensamt att bara jag kommenterar hela tiden, nu får du sprida din blogg till lite polare och sånt ju!!!