måndag 8 december 2008

Föreläsning

Hade idag 2 föreläsningar på den nya kursen.
Föreläsare nr 1 läste ur papprerna som vi hade framför oss. Visste ni också att alla indiska kvinnor är överviktiga? Det sa hon att hon hade märkt på stan... ursäkta mig... Har hon träffat ALLA indiska kvinnor? Blev asirriterad att en föreläsare drar alla över en gräns. Det var även amerikaner och turkiska kvinnor som var feta. Det var egentligen 20-30% som led av övervikt. Det är verkligen ALLA!!

Andra föreläsaren var en läkare från Göteborg. Han hade endast bilder och berättade istället. Han skämtade dessutom. Han hade sämsta tiden, från 15:00-16:45, svårt att hålla sig vaken då. Men det var inga problem. Jag har nog aldrig varit så intresserad på en föreläsning. Han berättade vikten av att människor ska röra på sig och att kondition är viktigare än vikten. Promenad 30 min/dag ca 5 gg/veckan räcker för att öka konditionen. Det visste jag redan men tänkte förmedla detta till er som läser (det kanske har blivit fler än bara min syster...)

Inga kommentarer: