tisdag 25 november 2008

Dagens ämne: TV i sovrummet

Såg precis på SOS familj där de hade problem med en pojke. Ett problem var att han inte ville sova på kvällen och bröt hela tiden regeln om att TV:n skulle vara släkt kl 9.00.
Jag kommer ihåg från när jag var liten. Jag ville jättegärna ha en TV inne på rummet, tänk så smidigt. Kunna titta på film i sängen osv. Som tur är blir man äldre, nu vill jag absolut inte ha någon TV där (andra saker förändras också som t.ex att absolut skulle bo i en storstad och gifta mig med någon med coolt efternamn, bor nu mitt ute på landet med en kille som heter Nilsson).

Tänker lite på framtiden då jag kanske kommer få barn, dom ska inte få ha TV i sitt rum! Det sparar föräldrarna en massa bekymmer med att barnen smyger med att titta på TV. Mamma och pappa kan ha lite koll på vad barnen tittar på och dessutom är det väl mer socialt att titta på TV tillsammans.

I sovrummet ska helst ingenting annat finnas än en säng och en byrå. Man ska inte göra någonting annat i sängen än att mysa med sambon och sova (jag läste det i någon artikel) för det är då man sover som allra bäst!

1 kommentar:

tinna sa...

Att ha datorn i sovrummer som vissa har är tydligen också helt förkastligt...